Sunday, October 31, 2010

KELANTAN THE CHAMPION

kelantan telah membuktikan bahawa...mereka adlah yang terbaik..
misi membalas dendam telah berjaya dengan menundukkan n9 dengan 2-1 semalam..
ini adalah satu rahmat dan walaupon ramai yang mengatakan bahawa "kalo kelantan kalah, n9 bg kt Kelantan"....ape yg aku nk jelaskan bahawa...lihat lah ape yang berlaku tahun lepas dan ape yang berlaku tahun ini...sekiranya anda mengikutinya @ masih mengingati tragedi tahun lepas di mana kelantan kalah dengan n9 3-1...buatlah perbandingan dimana apa yang anda lihat semalam x sama dgn ape yg anda lihat pada tahun lepass....tgok Indra...anda akan tahu ape yang saya perkatakan.....renungkan sendiri....game this year with game last year...



Negeri Sembilan terlepas gelaran

PARA pemain Negeri Sembilan tidak dapat menahan kecewa selepas tewas 1-2 kepada Kelantan pada final Piala Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi.



KELANTAN akhirnya berjaya mencipta sejarah baru apabila muncul selaku juara Piala Malaysia buat julung kalinya sejak 89 tahun lalu.

Kejayaan itu dicatat selepas menang tipis 2-1 ke atas juara bertahan, Negeri Sembilan pada aksi final edisi ke-84 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.

Disaksikan kira-kira 75,000 penonton kedua-dua pasukan, Kelantan menamatkan penantian untuk menjadi pasukan ke-14 berjaya menjuarai kejohanan berprestij yang mula diperkenalkan pada tahun 1921 itu.
Selepas tiga kali gagal di pentas final iaitu pada tahun 1955, 1970 dan 2009, kejayaan itu turut dianggap hadiah paling istimewa buat Sultan Muhammed Ke-V yang baru saja ditabalkan sebagai Sultan Kelantan yang baru pada 13 September lalu.

Bagi Negeri Sembilan pula, mereka kempunan untuk mempertahankan kejuaraan yang dimenangi tahun lalu, sekali gus gagal untuk muncul juara buat kali ketiga setelah kali pertama melakukannya pada tahun 1948.

Ternyata, tuah lebih memihak kepada skuad The Red Warriors yang dilihat tampil dengan semangat juang yang begitu tinggi biarpun suatu ketika ketinggalan 0-1 kepada Negeri Sembilan.

Pada aksi semalam, Negeri Sembilan yang di bawah kendalian Wan Jamak Wan Hassan terlebih dahulu membuka tirai jaringan menerusi penyerang, Shahurain Abu Samah pada minit ke-13 hasil daripada sepakan penalti yang diperoleh selepas penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat menjatuhkan S. Kunanlan di dalam kotak penalti.

Tersentak dengan jaringan awal pihak lawan, Kelantan kembali memperkemaskan jentera serangan mereka bagi mencari gol penyamaan namun masih gagal memecah kebuntuan sehinggalah tamat babak pertama perlawanan.

Sebaik babak kedua, bersambung Kelantan yang dibimbing B. Sathianathan terus melancarkan serangan bertali arus ke arah kubu pertahanan Negeri Sembilan.

Kerja keras barisan kesebelasan utama Kelantan akhirnya membuahkan hasil apabila bekas penyerang kebangsaan, Hairuddin Omar berjaya meledak gol penyamaan buat skuad The Red Warriors selepas menanduk masuk hantaran lintang daripada Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-56.

Selang lapan minit kemudian, skuad The Red Warriors membuktikan betapa mereka berhak memenangi perlawanan tersebut selepas Mohd. Badri Mohd. Rodzi muncul sebagai wira apabila meledak gol kemenangan buat pasukannya, sekali gus menambah derita buat Negeri Sembilan yang dikendalikan oleh Wan Jamak Wan Hassan.

Saturday, October 30, 2010

sep kito jange pecoh.wmv

GOMO KLATE GOMO.................



Jodoh:Jangan mencari terlalu sempurna...♥

by Irara Dira on Thursday, October 28, 2010 at 10:39pm
ku mendapatkan ni dr facebook yg d share kn..
aku sangt bersetuju dgn apa yg di perkatakan..
sbb itulah Allah menjadikan Hawa untuk Adam dan Adam untuk Hawa supaya saling melengkapi antara satu sama lain...


Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.


Begitulah juga .........


Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....


Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.


Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. MEMBANDINGKANNYA ..Mengapa kamu berlengah, cuba  dengan yang lain.


Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....
~renungan bersama~

Friday, October 29, 2010

Samsons-Kenangan Terindah

lagu ni.....3 tahun aku mendengar lagu ni time aku call dierr....i mishh this song a lot...
spnjg aku kenal dier...ini lah lagu yang mengubat rindu aku pada dier...masih aku ingt bait2 nyer

"bila yang tertulis untuk ku..
adlah yang terbaik untukmu...
kan ku jadikan kau kenangan yang terindah dalam hidupku..
namun xkan mudah bagi aku meninggalkan jejak hidup mu...
yang tlah trukir abadi sebagai kenagan yang terindah"

kalo aku rindukan dier...even dpt dgr caller ni pon da cukup bagi ku..
hebatnyer penangan cintamu......Alin i don't know why i can't forget u until now..
4 years i wait 4 u..until now i'm still waiting....

i'm really2 hope that we will end this relatioship
coz my heart still with u....

ceewahh...jiwang karat lak aku...
but it it true.....
until now...i'm yourss.....hahahahhaahhaaa




lagu ni mase tgh frust ngn my 1st love....mase 2 kt ats bus on da way nk balik kg...huhuhuhuhu...menitik ugak la air mate ni..akhrnye keegoan yg ku pertahankan selama ini terlerai jugak..bila diri di sayangi..yg ego rela menjatuhkan ego..yang keras kepala pon akan tunduk...itulah kehebatan cinta yang aku x nafikan...i love him much....nobody can change him in my heart..even aku bnyk mengalah dalam segala hal..sebelom ini die bnyk mngalah demiku...dan akhirnya aku membiarkan dia pergi walaupun hati ini masih memerlukan cinta nya...ku mencari cinta yang abadi..bukan cinta plastik hanya bersandarkan keistimewaan.
aku bahagia dengan kehadiranmu..walaupon kita di takdirkan hidup begini....

BILA DIRI DI SAYANGI

Maher Zain - Thank You Allah with Lyrics

Maher Zain - Thank You Allah with Lyrics

LOVE STORY - PART 1

bagon lewat jerkk ari ni....

coz male tdor kol 5.00 am..
nescafe punyer pasal...jadi atoo aku male....

ari ni kol 8 lbh da sedar..tp memalaskan diri sapa la kol 10...
bagun n mandi2...them bukak lappy men poker...

asyk kalah jew...then bacer pper b buat blog ag....
blog yang berkisar pasal bola.....bola n bola...
tp blog ni..aku letak jew ape yg aku suker sama ada bola..
gosip artis, gosip burung kenari dan sebagainyer....aslkan terisi...

berbalik kepada tajuk love story d atas...
erm...gapo erkk hok love story nk oyap sbnar...( kecek klate la..bia la ore xpehe pon)

love story aku terhadap blog...( capur kale lupo + klate + ore putih) = rojok buoh+ colek 

aku mula blajar buat blog ni since 2009 during my 1st final exam..
maso 2 puah duk sajo..nk bekarya la konon..

jd register la blog...blog ni aku xtau la blog hok yg ke berapa puluh aku buat..
buat2 ph 2 delate..buke apo...background uduh etek...hahahhahaaa
kali ni jupo background comey ( comey ker)...xsir delete doh kali....
blaja la mace2 wat blog ni..
buh la gmba sapo2 hok aku kene..

bg aku...aku buke jenih hok suko tulis diari...buke hok suko bekarya atah pokok...
tp aku lebih suko ngadap laptop...tulih gapo hok aku nk tulih..
asl kea maso ni xdop ore nk baco...hahaha..baco la..ado aku kesah..
kalo di bandingkan dgn diari..aku lbh prefer kpd blog...( sbb tulise aku uduh).hohohohoohohh

blog adlah benda yg penting bg aku..
xtau bkpo..kalo aku ader msaloh..aku akan tulis n coret sini..
jd jiwo aku akn lbh tene ( sero xdop ag sal problema sini)
dr aku luahkan ko sapo2..belom tntu ore 2 akan jaga rhsia aku...
tp kalo aku share sini...at least aku tau ore akan bace...tp xstraight pd tue dio...just bulis state "si polan jew"

kalo hok dop kenal, dio xleh nk teko la sapo "si polan" 2...
kalo cito ko saem2...jd saem pon kenal si polan...
biar satu dunia tau akan kisoh ni...tp satu dunio xkenal sapa "si polan"
membebel adlah hobi aku...dan...even aku duk nulis sini pon...still membebel....lalalallalalaa

bia lass..asl aku bhgio..aku bhgio nge hidup aku....
i'm single and  i'm not alone coz i have so many partner in my side...family, friends and so on...

hahahhaaa...bnyi tjuk love story po sedak jh..tp hampeh..
entah ape2...xtau etek ni...nk letok tjuk gapo...
ermmm...tp bia la...asl aku sore jh pehe...
biar ape orang nk kata..asalkan hati gumbira....lalalallalalalaa


TERIMA KASIH NESCAFE

jam sekarang menunjukkan angka pukul 2.27 a.m...

hari ini dalam sejarah sem ini..di bulan exam...

aku ceroh tembelek mato...
huhh...sumapp wess seroo...

kalo tdor...xnero...golek2 pon...dop nero..

ph 2 cako nok maroh kok re..

nk chattim pon..napok topik xsedak...

mujur ado blog..bulih la jugok wat sumbapp sinimm...

nok arak ko fb...maso ni gak..

mapuh la saem2 aku tdor  doh..

nok2 uje plop..koho sedak wehh....

nok wat gapo eh...

nk baco pper..maso ni mano ado pper ag...
esok...soheh2 la bgun tgoh ari....xleh nok wat apo..

nescafe weh..bkpo la...buke saloh mu bena..

tp saloh aku..

sbb apo aku mnum mu...adoyaiii..

aku ni meme jenih alergic ko nescafe..kalo mnum gap..meme dop tdor la..

ph 2 esok..cako dop sehat..nok deme sero...
wa......tolong...aku nk tdor.....

tolong...nk bgoon stdy plop esop ni...

aku ader pper..

justeru itu...aku xsir mnum doh nescafe..kopi ko..bulih cayo ke dop...

ingt2 dulu....time duk kb la..
aku mnum nescafe waktu pg coz aku tdor 2 jam jh ari 2...coz asyk duk datim...hahahhahaha..sumapp..

so sblom g kelas..siggoh s.e (sutera mas) sbloh u aku 2...g beli nescafe..
po ore bengong doh sero ari 2...

nge dop tdor nyoh..ph 2..kelik2...qada 2 ari...

2 la ora kato..kalo dop tdor..effect qada 2 bnyok giler...

so...aku dgn nekadnyer....

ingin cuba tdor...wlaupon dop nero..

kaba2 effect ni ph subuh baru ilea...

sklo la...tp xtau la uje2 ni...

dop raso mano la nikmat uje male ni..huuhuhuhuhuhuhu

Thursday, October 28, 2010

Weight Loss Yoga for Beginners

Weight Loss Yoga: Total Body Sweat and Tone

nak kurus....tnpa joging....wat la yoga ni....selamat mencuba....

My background music

background music terpaksa d remove coz sbb2 bising...hahhahahahaa....
so kalo nk dgr music..just click d sini


ANJING PENGESAN JAGA PINTU MASUK STADIUM


PIHAK polis akan menggunakan Unit Anjing Pengesan (K9) di semua pintu masuk Stadium Nasional Bukit Jalil bagi memastikan perlawanan akhir Piala Malaysia antara Kelantan dengan Negeri Sembilan Sabtu ini berjalan lancar.

Langkah tersebut adalah wajar untuk memastikan penyokong kedua-dua pasukan tidak membawa masuk barang larangan seperti bahan letupan termasuk mercun dan bunga api serta senjata tajam yang dikhuatiri boleh mencetuskan pergaduhan. 

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Datuk Khalid Abu Bakar (gambar) berkata, selain khidmat anjing pengesan, penyokong kedua-dua pasukan juga perlu menjalani pemeriksaan badan sebelum memasuki stadium.

“Polis telah bersiap sedia sepenuhnya terhadap mereka yang mahu mengambil kesempatan untuk membuat kecoh pada perlawanan itu kelak.

“Jangan cuba menyeludup masuk barang-barang larangan seperti mercun, bunga api. Malah minuman di dalam botol pun kita tidak benarkan dijual di stadium,” katanya di Bukit Aman, semalam.

Menurut Khalid, sebagai langkah berjaga-jaga pihaknya turut melarang penjualan minuman di dalam botol sebaliknya minuman tersebut dijual menggunakan cawan plastik dan tanpa ais.

Jelas beliau, pihaknya tidak teragak-agak mengambil tindakan terhadap mana-mana individu yang cuba dan didapati menyeludup barang larangan ke dalam stadium.

Selain PDRM, pihak berkuasa lain yang terlibat ialah Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela).

Khalid juga berharap agar penyokong kedua-dua pasukan dapat datang awal ke stadium selain menggunakan kenderaan awam bagi mengelak kesesakan.

FOOTBALL NEWS

TAKEN FROM : SINAR HARIAN EDISI KELANTAN
 
AZIZI , SUBRA TERLEPAS PELUANG






KOTA BHARU – Andai ada ulangan perlawanan akhir Piala Malaysia musim ini, pasti dua pemain pertahanan Kelantan, Azizi Matt Rose dan Subramaniam bersedia untuk turun beraksi. Namun itu sekadar omongan kosong kerana kedua-dua tonggak pertahanan Kelantan musim ini bakal menjadi pemerhati pada saat rakan sepasukan berjuang selama 90 minit pada pentas final Piala Malaysia pada Sabtu ini.

Dua nama besar di posisi pertahanan Kelantan musim ini, Azizi Matt Rose dan Subramaniam hampir pasti tersisih daripada senarai 11 pemain yang akan berjuang di padang Stadium Nasional Bukit Jalil pada Sabtu ini.

Gara-gara mengalami kecederaan ketika perlawanan separuh akhir pertama menentang Kedah di Alor Setar minggu lalu, Azizi yang berasal dari Perlis manakala Subramaniam dari Perak, bakal menjadi sebahagian daripada penonton bersama penyokong setia Kelantan pada Sabtu ini.

Bagi pemain pertahanan Kelantan, S Subramaniam, perasaan kecewa tidak dapat disembunyikan kerana tidak dapat membantu Kelantan berjuang menentang Negeri Sembilan dalam perlawanan akhir pada Sabtu ini.

“Perasaan terkilan kerana tidak dapat memberi sumbangan kepada Kelantan dalam perlawanan akhir nanti. Harapan semoga Kelantan dapat menjulang Piala Malaysia musim ini setelah gagal berbuat demikian pada musim lalu.

“Sudah pasti saya kecewa kerana musim pertama saya beraksi bersama Kelantan pada tahun ini dan kita berjaya melangkah ke perlawanan akhir, namun saya rakan-rakan seperjuangan memberikan persembahan yang terbaik membantu Kelantan menjulang piala buat pertama kali,” katanya ketika ditemui wartawan Sinar Harian semalam.

Sementara itu, seorang lagi pemain pertahanan, Azizi Matt Rose turut merakam detik kekecewaannya kerana gagal membantu Kelantan beraksi dalam perlawanan akhir.

“Ini merupakan kali keempat saya berpeluang beraksi dalam pentas final. Sebelum ini saya pernah merasai bersama dengan pasukan Perlis. Tetapi ini adalah lumrah selaku pemain bola sepak. Kecederaan datang dengan tiba-tiba dalam situasi genting seperti ini.

“Apa nak buat, kecederaan pangkal paha memaksa saya berehat panjang. Saya memerlukan masa dua minggu untuk pulih sepenuhnya daripada kecederaan ini.

“Saya berdoa semoga rakan sepasukan bermain dengan baik, dan saya mahu Piala Malaysia dibawa pulang ke bumi Kelantan buat pertama kali,” katanya.




      P/S : Azizi seorang defend yg bagus..i like her style.boleh di katakan tanpa Azizi, tugas Kelantan sedikit mencabar kerana spjng pengamatan aku dalam game, dpt di lihat bahawa dier tersngt la bagus dan bekerja kuat demi menjaga benteng pertahan Kelantan..saat die terpaksa di bawa keluar ( da xingt game gapo tp time 2 lawe d klate) aku frust sngt...hhoohohoh...pkir la..bkpo wat tubik gg( aku pnggl Azizi)..huh..sumakk pok ya..(sedakk molekk), gg tegoh sedak pnggl tubik...gomm....huahuahua...itulah kata2 aku...tp mmg sizes, aku amt kagum dgn pncapain dier...vote for Azizi Mat Rose n hope dier kekal ngn Kelantan

KISAH SADIS....

from harian metro...

Saya keliru, terkejut

Oleh Rudy Imran Shamsudin
imran@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: “Saya menjadi keliru dan terkejut apabila Aidil dilaporkan pergi ke Mahkamah Tinggi Syariah untuk memfailkan permohonan sulh sedangkan sewaktu pulang untuk memulihkan kembali hubungan baru-baru ini, Aidil menyatakan dia menyayangi saya dan anak.
“Bukan itu saja, dia turut berjanji akan menjaga rumah tangga kami dan memastikan kandungan saya yang baru berusia tiga bulan dalam keadaan baik,” kata dramatis popular, Rita Rudaini Mokhtar, 34, yang kini mengandung anak kedua pasangan itu.

Sewaktu dihubungi, Rita menjelaskan dia sangat sedih dengan tindakan Aidil, (pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abdul Razak, 23), kerana hanya mengetahui perkara itu menerusi akhbar, pagi semalam. “Saya sendiri sayangkan rumah tangga ini dan dia pun sayang. Cuma apabila tersiar berita ini, pada pandangan saya orang pergi ke mahkamah kerana sudah tiada lagi jalan penyelesaian. Perkara ini benar-benar menyebabkan saya keliru dan langsung tidak faham.

“Bukankah permohonan dibuat Aidil itu untuk pasangan yang sudah bercerai. Masalahnya kami masih lagi suami isteri. Setahu saya sebelum meminta kebenarannya untuk menetap di rumah adik saya di Taiping, Perak, buat sementara keadaan kami baik,” kata pelakon yang cukup terkenal menerusi drama bersiri Reflesia itu.

Menurut Rita, hubungan mereka sebelum ini tiada masalah. “Malah, sewaktu kami bertemu sebelum ini, Aidil memohon maaf dan mengakui kesilapannya. Begitu juga dengan saya. Malah, dia sendiri datang menjemput saya pulang ke Kuala Lumpur dan mengambil anak di kampung (Perlis). “Hubungan kami baik seperti sebelum ini. Namun pengakuan dibuat Aidil benar-benar membuatkan saya sedih dan kecewa,” katanya.

Semalam, Harian Metro melaporkan Aidil ke Mahkamah Tinggi Syariah Seremban bersama seorang peguam bagi memfailkan permohonan sulh (perbincangan) dan hak penjagaan anak


Menjelaskan lebih lanjut, Rita berkata sejak berita itu disiarkan, Aidil langsung tidak menghubunginya bagi memberikan penjelasan atau menerangkan kedudukan sebenar apa yang telah berlaku.

“Saya hanya mengetahui menerusi teman-teman wartawan bahawa Aidil meminta bantuan mereka bagaimana hendak menyelesaikan masalah ini. Saya tak mampu untuk berkata apa lagi. Masalahnya saya sendiri tidak sihat kerana kandungan baru berusia tiga bulan. Saya tidak tahu apa sebenarnya motif suami berbuat begini,” katanya.

Rita menjelaskan sebelum ini Aidil pernah membuat aduan sama, namun selepas berbaik-baik dan berbincang, suaminya mengakui kesilapan yang dibuat. “Saya fikir tindakan itu diambil suami sewaktu sedang marah. Maklumlah waktu orang tengah marah mereka tidak boleh berfikir dengan matang. Bila sudah berbaik, dia cakap dia silap. Hendak diikutkan antara kami sudah tidak ada apa-apa masalah pun.

“Walaupun ada masalah, semuanya boleh dibawa berbincang antara kami. Apatah lagi sebelum ini apabila ada masalah berlaku kami tidak pernah berfikir sehingga hendak bercerai. Katanya, sebelum ini dia meminta kebenaran Aidil untuk pulang ke rumah adiknya berikutan suaminya kini sibuk kerana perlu menumpukan perhatian pada perlawanan bola sepak dan lebih banyak menghabiskan masa di Negeri Sembilan untuk persediaan menghadapi perlawanan. “Saya tak berapa sihat dan apabila tinggal di rumah adik, mereka boleh tengok-tengokkan saya dan Ryyan (anak),” katanya.

Menurutnya, dia masih sayangkan Aidil, apatah lagi suaminya benar-benar menunjukkan kesungguhan mahu memulihkan hubungan mereka selepas perbincangan, baru-baru ini.

“Saya hairan apabila perkara ini berlaku selepas Aidil pulang bertemu keluarganya. Saya tidak mampu hendak berkata apa lagi, kini terpulanglah kepada Aidil untuk membuat keputusan. Sebagai isteri saya tidak mampu berkata apa. Lagipun pada fikiran saya kami tidak berhadapan dengan apa-apa masalah. Hubungan kami baik,” katanya. 


ape kene ni.....maso nok...jnji blako...ph 2...bilo xsir..tohok g2 jh....sumapp barappp

Wednesday, October 27, 2010

APA YANG NAK DI BUAT

malam yang gelap kini sudah cerah...

hahahaa...ari ni bagoon awl pg....awl la jugak kalo sblom kol 10..

bagonn pagi2 lak boring...xtau nk wat pe..

erm...setelah bekarya di blog yg satu ag...

kali ni terpikir..nk wat ape kt blog ni...

actually, blog ni berkisarkan kehidupan harian sayerr...suke duke saye...kawan2 saye..family sayer..

kadang2 dimasukkan juger hobi sayer...entah la...blog serba serbi ikut nak letak kot..

erm...kali ari ni nk bljau wat header letak muker aku ni..bior ah dop lawor pon...nk letak jugak...

jalan2...tgok blog org len...leh jer letak gmbar..letak header sdri...tp aku..nk pakai header ni ag ke...hoohohohohoh...

so...pikir punyer pikir..xslh kalo nk blajar kan..even bukan budak computer sains or yg berkaintan ngn computer..kalo d terjah...akhirnye pndai gak...

ape yg penting adlah sikap yg ingin belajar..

so hari ini...nk g jalan2..melawat kt blog sape2 yg aku jmpe..

bukan nk curi idea..just nk tgok2..and upgrade blog aku ngn care kalo ader link2 yg elok...klik and bace jer...

so...see yeaa...after blog ini bertukar wajah sedikit demi sedikit....

Tuesday, October 26, 2010

MY CLASSMATE

MY CLASSMATE - BMB 5FB


duduk : dr kanan :jaha, pok jak, sood, Dr. Azman, judin, anah  and  wer

berdiri : 1st row : sasha, ema, faezah, pikah, mek na, cik nie, una, aku, elly, umi, ta, wan, ecah and anis

             2nd row : tim, zara, sham, hanis, jeni, kak lin, mar, fizah, shima, piey, mimi, ct,  syafa and carry

GOOD LUCK FOR PRAKTIKAL

Monday, October 25, 2010

Mizz Nina feat.Colby O'Donis - What you waiting for [ Official Music Vid...

I LIKE THIS SONG....klo tgh drive pagi2 mau ke skool...boley goyang kepala...xheran da kiri kanan...heheheheheee....hope u all enjoy this song




Friday, October 22, 2010

HAPPY FRIDAY MORNING

erm....today aku bgoon awl2 pg....coz teringat kan haiwan2 aku yg belom makan...hehehee....
sumer2 ni gara2 game yg aku men dlm facebook.
then, boring.......aku pown...bace la pper online..
ape yg aku cri dlm pper on9 adlah sal info sukan...hehehe..
then, what i get...
just copy paste from Kosmo Online...



credit to :
KOSMO ONLINE

writer da ader kt bawah....

Kelantan bayar harga tinggi


AZIZI (kanan) mengasak pemain Kedah, Baddrol Bakhtiar pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Darul Aman, Alor Setar malam kelmarin.


KELANTAN terpaksa membayar harga yang tinggi ketika mencatat keputusan seri tanpa jaringan dengan Kedah pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Darul Aman, Alor Setar malam kelmarin.
Ini kerana, dua tonggak pertahanan Kelantan, Azizi Mat Rose dan S. Subramaniam mengalami kecede- raan pada perlawanan tersebut.
Disebabkan itu, jurulatih Kelantan, B. Sathianathan terpaksa melakukan tiga pertukaran dalam tempoh 15 minit pertama perlawanan.
Selain Azizi dan Subramaniam, Sathianathan juga terpaksa mengeluarkan pemain tengahnya, Shakir Shaari yang turut mengalami cedera di bahagian dagu pada babak pertama.
Kecederaan ketiga-tiga tonggak itu menyaksikan rentak permainan Kelantan agak terganggu sehingga memaksa Sathianathan melakukan beberapa romba- kan untuk mengekang asakan jentera Kedah.
Menurut Sathianathan, walaupun kehilangan tiga pemain dalam tempoh yang singkat, semangat semua pemainnya tidak luntur tetapi terus mengasak sehingga berjaya memperoleh beberapa peluang terbaik.
"Kita ke sana (Alor Setar) untuk mendapatkan jaringan dan memenangi perlawanan tetapi apa yang berlaku merencatkan rentak permainan kita.
"Bagaimanapun, kita berjaya memperoleh beberapa peluang terbaik tetapi nasib kurang menyebelahi.
"Saya kagum dengan semangat yang ditunjukkan pemain, bukan sahaja malam semalam (kelmarin) tetapi dalam beberapa perlawanan sebelum ini.
"Saya gembira dengan perkembangan ini dan harap ia akan berterusan," katanya ketika dihu- bungi Kosmo! semalam.
Tambahnya, berdepan Kedah di Stadium Darul Aman bukan suatu tugas yang mudah, ditambah pula skuad Kenari itu mendapat sokongan padu daripada penyokong sendiri.
"Tetapi saya gembira kerana para pemain mampu mengekalkan tahap motivasi dan mental dengan baik sepanjang perlawanan berlangsung," ujarnya.
Jelas Sathianathan, beliau juga berpuas hati dengan aksi para pe- main simpanan yang dibawa masuk kerana turut sama memainkan peranan membantu Kelantan 'mengikat' Kedah.
"Khairan (Eroza Razali) dan Daudsu Jamaluddin yang kita bawa masuk bermain dengan baik. Mereka berdua tahu apa yang perlu dilakukan dan saya sangat berpuas hati dengan apa yang telah mereka lakukan ketika di padang.
"Dalam pasukan Kelantan, tiada istilah pasukan kedua, semua yang berada dalam pasukan adalah mereka yang terbaik.
"Mereka mampu dan bersedia untuk diturunkan dalam apa jua situasi dan pada bila-bila masa," ujar- nya.


so....my komen terhadap my love team...redwarrior

ape yg aku lihat time game last wednesday....so far so good coz bkn sng nk pecahkan benteng pertahanan Kedah yg bnyk bertahan..but i'm proud if we got a goal there. sumernyer depend pada luck coz if xder luck, kalo dpt goal pon lom tntu mng.. Kedah bg aku satu pasukan yg kuat even mereka bnyk bertahan berbanding menyerang namun Kelantan lebh fokus terhadap gol and benteng pecah..( melalui persepsi aku terhadap dunia sukan..just komen ape yg aku lihat jer). Kedah mempunyai bnyk peluang yg harus di gunakan atas kelemahan pasukan lawan tetapi mereka menurunkan hany sebahagian player utk mnyrang compare wif Kelantan yg mmpunyai bnyak backup...hehehhehee...so, aku harap semoga Kelantan success di gawang sendiri.


Monday, October 18, 2010

FUTSAL TIME

time futsal ni mmg besshhhhhhh.......
yang mane, aku yg xpernah men futsal ( reti sepak2 jew) tiber2 gedixx nk men futsal..
ape ag...ler da ader game...aku pown ajk la kengkawan aku ni join da team...

ingt nk la wat 2 team, but 1 of the our team, mmber2 dier der hal so, i choose antar 1 team jer...my class team aku pnggl...all of our members are in the same group.

BMB5FB...THE BEST.....

bermula la episod futsal..
nervous la ugak coz xpernah men kan..
ape2 pown we just nk enjoy..
if menang 2...itu da ckup bagus...hehehehheee




ADEHH......satu jer pic besau...yg len kecik....kalo xnmpak...pakai kanta....hahahahahhaaaa



pic ni di snap after kami lepas untuk penetuan 3 dan 4....Piey yg blanje...thanx Pieyy..Muaxxxxxx....heheheheee....pic xcleaR  la plak.....


2nd day: penentuan tmpt ketiga dan keempat....

sedang menunggu game...snap lu.....


apakah yang di bincangkan oleh Hanis dan Ita...adakah strategy untk mng?????











ANDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

and......what we got????????

KAMI LAH PEMENANG TEMPAT KE-3.....thanxx to cik siti coz mnjadi penyelamat......

ape2 pon kami ttp bersyukur ngn ape yg kami dpt ini.....


BERGAMBAR DULU........YEAAAHHHHH




MUJUR LAST SEM DOH....KALO DOP SEM DEPE MASUK PLOP......hahahahahahahhaaaaa

cont : 2nd session

2nd session ni xla best mane coz dgr encik Ooi just share dier pnyer pnglamn...en.Ooi nk bnyk sngt pnglaman. yg paling mengagumkan, he totally speaking owg putih...aku paham la seket2 tp xleh nk gelak bersamer dier coz aku xtau la mane yg lucu.....ngeeee~~~( jahatnye aku)

here aku nk share la pe yg kami buat mase 2nd session 2 :

MEMPERSEMBAHKAN ....................jeng3......


berehat sebentar makan nasik....hehehehheee




sedang khusyuk bediskusi.....adakah issue2 hangat???


my classmate




pe yg nk di snap???? plastik kah@ orangkah??? jah jnge maroh,..gura jh,,,,




adakah ini yang di namakan seni????


da habiss issue makan....so, smbung issue seminar lak........




adakah ini seorang penceramah bebas??




















adakah dier seorang maintenance....OMG





















tunggu Mr. Ooi.....snapp pulakkkkk











LETS MOVE TO THE ARTIS.......
















ahahahahahahaaa.....siapakah dier??????



pertandingan????? jari siapakah ini??????


mau kenal Mr.Ooi.......here he come.....lalalalallalaa



Mr.Ooi yg sedang bersemangat


berakhirlah story tentang seminar......another story..akan datang

Sunday, October 17, 2010

cont; PART 2 (i) (BMW seminar)



during seminar issue and ethic in finance....borinx2....snap lu .....












oleh kerana gmbau sayer xdop alik atah......hahhahahahaa.....
nah hambikk.....sorg2 pown jadik....











sesi pertama : bersama SIDC..
buku itu ku jadikan bukti...











ANTARA AKTIVITY YANG DI JALANKAN


ATTENTION:

ini bukan sesi mengutip duit pada pohon ajaib@ sesi cari ulat pada pokok.....hahahahhaaaa

p/s: mie perlu ke ko wat muker cam 2...heheheee :p










ni plak ape kes??????
erm....cuba mencari ilham....













kelihatan group ini sedang bersemangat waja meletakkan pokok di siling????????

tp ape kaitan dengan duit itu??

adakah ia di gunakan untuk membuat akar???

dan apakah fungsi sood ( jejaka yg memegang pasu bersama pokok)













sesi berdiri yg kedua......

apakah fungsi jejaka ini.....

mereka menamakan " tugu wer" di mana, wer merupakan seorang billionaire, harta ny amat bnyk sekali sehingga xterhitung....

lalallalalalalaa.....

motif????







as a conclusion, what we learn from this seminar is, how we can manage our money. it give lots of benefits to us as a student which is will inter into job live and will get own money, so from this seminars, the panel give some point :

how to manage our first  salary:-

1) save for emergency (50%)
2) buat saving (10%)
3) monthly expenses ( 40%)

why kene buat emergency saving :-
  • kiter xtau if anything happen in future
  • as a backup plan if we defisit money especially akhr2 bulan tp kalo boley jgn usik emergency saving

cara2 berbelanja:-
 
  • mulakan dengan saving telebih dulu yang mana portion money yg kiter da ttpkan
  • bayar bills 2 last skli ( panel 2 yg ckp la) kdg2 ader logik gak

Saturday, October 16, 2010

AKU DAN REDWARRIORS

Last night adelah mlm yg paling indah buat penyokong kelantan....
ape tak nyer, kelantan telah membenam juara 32 kali iaitu Selangor.....yeeaaaahaaaaaaaaaaaa.......padey muko....lalalalallaa......

tp apakan daya, aku x dpt utk myksikan detik2 kekalahan puak2 Selengau itu...hahahhaa...ayt aku ambk dr penyokong  mane entah.....They deserved to loose coz Selangor, bg aku adalah nama yg cukup gah di samping kapitan yer Amri Yahaya ( dom like) yg cukupp berlagak....dan ganass....ahhahaaa...jahat terhadap player kelantan and deserved to get yellow card...( i like when him get it)...lalalalalalallaa


today aku beli paper sinar harian ( xbeli metro sbb boikot atas keberat sebelahan terhadap fan kelantan)...tp tajuk x la BOOM sngt pon....biase2 jer...tp aku ttp syukur ats kjayaan ini...the big name like Selangor akhirnya kecundang di suku akhir...bala yang menimpa mereka...bab kata die hard fan kelantan yg aku bace dr facebook.

cukup tidak puas hati apabila tidak dapat berpesta gol. tapi apakan daya, demi keselamatan (ura2 yg xsedap di dgr), my mom also xbg aku g then aku ader test, final exam da dkt + malam yg panas....aku mengundurkan diri....hohohohohoh....tp...aku ttp setia di hadapan lappy untuk mndptkan mklumat semasa.....

aku amat berharap agar kelantan dapat menjulang Piala Malaysia khas untuk Sultan Kelantan Tengku muhammad Faris Petra.....GOMO KLATE GOMO




taken from :
 google image

Thursday, October 14, 2010

KEHIDUPAN SEORANG STUDENT ( PART 1)

NI LA GMBAR2 YG BERJAYA DI SNAP THIS SEM ( PART 5 ) SEBELUM KAMI SEMUA MELANGKAH KE ALAM KERJAYA....ceeewaaahhhhhh !!!!!!




TIME PEZEN ISSUE AND ETHIC IN FINANCE












KHUSYUK @ BERKHAYAL .........lalalalalalala
















RAJIN @ BERLAKON???
ahhhahahhahahaaa











JAHA YG RAJIN STUDY AND WERR YG SDG MMKIRKAN MASE DEPAN













JENY BERSAMA ANIS















MEK TIE DAN JAH ......hahahahahaha .....eksotic molepp namo...old skool












MEKNA MENGIKUTI PERKEMBANGAAN ARTIS.....lalalallalalalaaa

FROM PHOTO BUCKET

Photobucket

INI LA YG AKU BLAJAR DR PHOTO BUCKET....
NI LINK DIER

http://s1141.photobucket.com

kalo nk blajar leh la....chantek ngt pic dier...leh edit2 la...pe yg aku wat nim xla chantek...biasela bru blaja...hehheheee