Sunday, September 4, 2011

kerja owh kerja

raya dah sudah.......

rehat pon dah sudah......

siap boring ag.......

then ...tibalah masa untuk cari kerja......

bukan senang nak cri kerja yang bersesuaian kan....
tol tak....
bab kata orang....
nak bertapak dalam industri ni bukan nya mudah...
lebih2 lagi......nk cari kerja yang dekat dengan rumah.....

baru2 ni.....dalam bulan pose 
aku ada la pergi interview dkt resort yang dekat ngn umah aku...
around 5 mnt jer...
klo tekan gear 2.....xsmpai gear 5 dah sampai...
bawak la resume...++qualitification yang baru abes degree...

then...bile smpai...kene tnggu coz letrik xder..
mase aku smpai 2 ad la jugak mamat ni..sorang.....
asyek membaca je...smpaikan aku nk bertegur sapa pown xboley...
xkan la dier nak anggap aku ni cam "MUSUH" dier kan...
bab kata my former lecturerer "everyone beside you are ur enemies"...
wow cam teruk jer bunyi jer...
and kalo korang xcaye.....try korang fikir tol x.....

then ade betulnya jugak kan...
coz...kalo korang x btol2 struggle time interview may be one of your friend will get hired....
so...betol la kate lecturer aku kan...

back to the story
bukan main lama budak laki 2 kene interview...
then bile aku yang d interview kejap je...
coz the company nak yang grad in tourism but aku in business management...
tp yang jem nyer....H.R and dalam iklan xder state lak job 2 khusus utk dak2 tourism...
ermm....lantak lah......dieorang xnk hired local people there..
nk wat cm ner...
nak bebel banyak2 tkot owg ckp ni kite mandai2 jer....
so.....myb xder peluang la aku nk keje kt c2....
and...aku cri dan terus mencarik....

tamat........
thnk you coz baca story yg entah ape2 ni 

No comments:

Post a Comment