Tuesday, January 10, 2012

my 1st malay novel

hari ini dalam sejarah hidupku....


dimana....sepanjang 24 tahun aku hidup (belum genap bulan).....


inilah kali pertama.....


aku beli novel......eja betol2...."N.O.V.E.L".....yesss....pandaii pon......


sebelom ni...aku just pinjam dari kawan @ library....


becozz...aku ni kalo bace novel...confirm aku skip...hehehehe.....mls nk bace....except novel english la....


actually novel ni dah lame...but after die dh jadik movie-tie-in (opsss...dh termasuk dlm working experience la plak.)....tibe2 jerkk....jadik famess jerr....smpaikan.....hotttt....sngt2 hot.....susah kot nk dapatkan buku ni....
hehehee.......;-)


dek kerana adik aku yang gatalllllllllllllll nk bace....aku pon...beli la jugak....murah siott.....16.00 hengget je....
normal price 19.90...diskaun 20%.....tptnyer di kedai buku pertama complex....hehehe...siap bagi tmpt ni....


aku rase msti rmai dh tau kan sal citer ni....ni citer....."OMBAK RINDU".....


meh aku tnjuk cover buku dier....


 yang ni cover baru....cover movie.....and yang cover lame.....




sinopsis dier:_



IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.
Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.
Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.
Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?
credit to :-http://www.enciknakal.com/2011/11/novel-ombak-rindu.html



No comments:

Post a Comment