Sunday, April 8, 2012

BISNES ONLINE

salam...

rasanya dari semalam lagi aku terfikir untuk buat entry ni....even baju kerja belum basuh sedangkan esok kerja full...hayyya........(cm tak biasa tidor lewat....kikikikiki)

opsss...lupakan ayat2 jiwa yang akan anda baca selepas ini.....kalo ada...sila abaikan...

kita kembali kepada tajuk entry kita....

bisnes online sekarang ni dh tumbuh bagaikan cendawan...sebagai contoh "pemborong tudung murah'', pakaian muslimah moden, aksesori cantik, kek sedap dan macam-macam lagi la smpai org sekrang nk makan just order dari rumah...klik jer...senang...

so...aku.....kene berfikir sbg seorang budak bisnes study....(ingt masa dulu-dulu time stduy....cita-cita nk jadi bisnes women..nk jual ini la..itu la...alik2...kerja makan gaji jugak)

aku kerja dalam bidang retail...so..aku kene fikir how to change my world...increase my wealth without bergantung kepada gaji semata-mata...and spend a lot of money without saving.

actually aku ada bad habit iaitu suka membeli buku....suka sangat beli buku dan teringin sangat membeli buku even aku xbaca...sebagai contohnya aku ada beli buku dalam bulan ke dua aku kerja MALANGNYA (dengan huruf besar untuk loudkan sekali...then aku Bold dan terangkan dengan warna merah kan bagi semua orang nampak) smpai sekarang...aku masih belum habis baca....lalalallalaa....smbil menyanyi lagu ombak rindu dendangan hafiz dan adira....(lagu wajib bila pergi redbox time cuti )

mengikot kata lecturer aku dulu....menggunakan SWOT analysis.....aku menggunakan my weakness sebagai senjata utama aku untuk aku bukak bisnes ni.....dan seperti lecturer investment aku "high risk, high return....low risk, low return"...aku sekarang ni.....perlu la ambk risiko untuk mendapatkan pulangan yang baik.

justeru itu...dengan lafaz bismillahirahmani rahim.......aku memulakan bisnes aku dengan nama.....

"JANGAN USIK BUKU AKU" 



ahhahahaa...agak menakutkan kan nama kedai aku....

so....boley la start tengok2 stok apa yang aku nk jual dulu

No comments:

Post a Comment