Thursday, August 9, 2012

CUSTOMER ALWAYS RIGHT?????

salam...

dear Mr.Blog...(hehehe...komyass seket)

ari no aku nak story morry sal kisah aku keje...

spoill  betol la customer nih.....terlebih cerdik kot....hahahhaa...@ otak tengah mereng nk buat research...

so....

let's begin my story...

today i got a call from Chinese yang man yang fasih berbahasa melayu....1st dgr mmg bagus la...

he's looking for a book call "Research Method for business" by Sakaram (ikot die punyer spelling la)

then...aku google punyer google...tak jumper...tapi bile google die kuar Sekaran....ada la sket spell nk betol kan....

yang spoil nyer...bila aku ckp tak de author name "Sakaram" die hangin ngn aku.....penat tau explain dkt customer yang rasa diri die betol neh...

dengan rasa tidak percaya dengan aku neh...die suh aku check 1 by 1 auther name dalam sistem...sometimes kalo customer "terlebih" bijak neh..susah gak....sbb die orang :MMG TAK PAHAM BAHASA"

so...nak puaskan at...aku chek la..then mmg tak ada la kan....

aku ingtkan finish dkt situ la after aku ckp sumer buku tntg research tak de dkt outlet aku...

Tut Tut......

die call ag and suh another staff carikan buku 2 dkt die....

kalo yang die suruh 2 org department aku...tak kisah la....

ni suh staff department len yang tolong cari...mmg tak dapat la...."nampak sangat die 2 mmg STUPID"..oopssss tersalah cakap lak...

aku...lepas dkt contact yang staff 2 bagi ok lagi....ape yang aku hangin bile die buruk kan nama aku......cakap dkt "staff 2....staff malay "TAK PANDAI CARI"....woowwww...mmg hangin la aku.....so...aku try check ag....mmg hampeh...tak jumpa...

so...aku terus call customer....

ckp ngn die yang buku yang die cari nama author 2 tak de....then aku g tau la nama author yang fames dgn buku research...perghhhhh....ape yang paling aku geram adalah...die pulak nak salahkan aku...mmg siott la...

alik2 die ckp ngn aku author yang die cari "SEKARAN" bukan "SAKARAM"...tadi time aku ckp "SEKARAN"...mati2 ckp bukan...tapi kli ni accept lak...mybe die ingt aku bukan Malay Staff yang 1st die call tadi Kot....

dengan versi hangin aku tnya die...."kenapa tadi bila saya tanya Sekaran , u ckp bukan...tapi sekarang u cakap ye pulak" then siap u ckp i ni tak pandai cari"??????

terusss naik hangin die ngn aku....

malu kot...nak cover malu...terus nak salahkan orang lain....

siap ckp ngn aku neh....tadi die cakap ngn other staff just tak tau nape author????

siap nk argue ag ngn staff and aswers 2nd call....

aku teros la say sorry even bukan salah aku kan...sbb tak nak panjangkan cerita...then die teros hot nk ckp gak ngn staff tadi...aku still tak bagi n still say sorry even my heart not mean to say sorry to the stupid and idiot person like him la......bullshittt...p mamposss la....dah la jahatkan aku..then tak nak mengaku....muahahhahahahaa.....kalo dtg outlet aku....smpai mampos la aku tak akan say sorry...boleh jalan daaaa.....

then....die pon teros letak phone...call ones again..kali ni aku answer...marah aku lagi..then aku pass line....

naseb baik 2nd staff 2 tak de..klo dak mmg confirm customer bangang 2 putar belit fakta lagi....


p/s : ngn customer cm ner.....kita yang patot di persalahkan or die??dh la tak nak mengaku salah sendiri....

No comments:

Post a Comment