Tuesday, August 7, 2012

RAMADAN PERTAMA

salam....

pejam celik pejam celik dh 17 hari berpuasa....

tak lama lagi nak raya...

aku just nak share pengalaman pertama aku berpuasa di negeri orang...

bukan apa.....perbezaan nya amat ketara...

yang 2 aku tak nafikan...sometimes ada kebaikan dan ada keburukan...

sebagai contoh....

kalo dkt hometown aku...time puasa...kedai semua tutup...

tapi kat sini...perghhh....open siottt.....malay punyer kedai pon open...mmg terbaik lah....

then bile pompuan, beli makanan kol 12 @ 1.00 mana2 jer boleh dapat...especially kedai cina...yang ni aku nampak time aku p hang out dkt KL ari 2...jalan depan SOGO....

tapi dkt tmpat aku...kebanyakkan kedai ttup termasuk lah kedai makan org cina...

so...dengan ini...bangga aku menceritakan...kalo pompuan period time puasa.....boley la p beli makan dan makan dengan senang hati tanpa tunggu bazar bukak...hahahhaa...mmg terbaik lah.....

kadang2...tempat jatuh lagi di kenang..ini kan pula tempat bermain...

P/S : renung-renungkan....selamat beramal.....

1 comment: