Wednesday, January 2, 2013

Azam tahun 2013

SALAM...

ni entry ke 2 pagi ini...

almaklumlah...esok cuti lagi...so pagi ni bekarya terlebih dahulu...

alhamdulillah bersyukur terhadap Allah s.w.t kerana aku basih lagi bernafas, dapat makan, dapat minum, dapat melihat dan segalanya yang Dia kurniakan untuk aku sepanjang aku menjadi hambanya.

2013 maka umurku menginjak ke angka 25 tahun. even x cukup bulan lagi...tapi aku terfikir...sampai bila aku nak hidup macam ni?hidup macam orang yang tidak ada hala tuju...maksud aku dari segi mental dan fizikal.

sepanjang 25 tahun ni..dah banyak Dosa yang telah aku lakukuan...kelalaian yang telah aku buat dalam mengejar duniawi. hati kucil aku selalu berbisik tapi syaitan terus menggoda aku.

aku juga terfikir...bagaimana seseorang muslim yang dulunya leka mengejar hal dunia mendapat Hidayah dan kembali ke pangkal jalan?? allah memberikan Hidayah kepada hambanya melalui banyak perkara..kadang-kadang melalui mimpi, kadang-kadang melalui pandangan mata...

tapi aku dapat rasakan yang Allah ini maha adil...memberikan aku petunjuk melalui bacaan. sebagai salah satu contoh...apabila membaca novel yang menunjukkan ke arah islamik...aku lebih cenderung untuk berfikir, haruskan aku berubah sedangkan aku belum bersedia. aku perlu tahu apa itu BERSEDIA?? bab kata ustaz azhar idrus, Buat walaupun terpaksa. aku amalkan semua  itu. tetapi aku masih lagi menjadi insan yang sama...masih lagi lalai walaupun tidak selalai seperti dulu.

tapi bukan senang untuk berubah....

tapi...aku tetap akan berusaha...menjadi lebih baik...

jadi azam tahun baru aku adalah...melengkapkan apa yang kurang...

semoga Allah memberi aku petunjuk ke jalan yang benar....



No comments:

Post a Comment