Thursday, April 18, 2013

EDISI MAKAN..NYUMNYUMNYUM...

hye all...

entry agains..

ni lah kalo dah boring ..xtau nk buat apa...nk stalker belog org2 lain...malas pulak...

then tiba2 terpikir sal satu makanan..

oversea punyer food..hahahhahahaa.....

simple dan mudah jer cara nak masak..baling2 di ibarat seperti bola baling...
di cincang seperti nak cincang musuh anda jer...ahakszz....

aku nak share 1 resepi mudah...orang yang tak pandai masak pon confirm akan pandai....
tapi bukan masak megii okeii....

aku nak share macam mana nak masak Spaghetti..

bagi yang xkenal rupa spaghetti..meh aku tunjukkan...

 kalo nak masak spagetti...mesti ada spaghetti okeii....

bahan ke dua adalah...

Tomato...tapi bagi yang malas cm aku nih...nak cepat jer.....cari jer benda ni...cepat dan pantas



bahan terakhir adalah...kalo nak sedap la....kalo nk biase2 jer..malas sngt...2 bahan 2 dh cukup dah...

daging cincang....


okeii...sumer bahan dah tersedia....

cara memasak....

1) rebus spaghetti dengan sedikit minyak hingga masak..
2) panaskan sos dengan daging..biar daging masak seketika..then......siap....
3) letak spaghetti dalam pinggan dan tuangkan sos...simple and easy...


ni lah ropenyerr...kalo nak  yang cantik2...hiaslah dengan ape yang korang suker...bagi aku...asal kenyang suda....

selamat mencoba  :)

source: google image

1 comment:

  1. dah lama x masak spaghetti.. ngee.. meh try guna resipi shin plak.. shin suka bubuh ayam~

    http://www.budak-shinchan.blogspot.com/2009/01/mari-belajar-part-3.html

    ReplyDelete