Monday, June 3, 2013

Kisah buku merah

Salam you oll's 

Lama dh rasany tak update blog ni...

Hari ni Aku nak share Kisah dimana Aku nak buat buku merah...al maklumlah ini 1st time nak keluar negeri....hahahahaa....buat  kalut la pulak dah....

Start perjalanan jam 8 pg ke Damansara damai pick up kawan Aku then gerak ke pejabat imigresen di kelana jaya....perghhh....gamble la jugak Lepas tgok google map yang Aku tak paham jalan nak p sana...redah jugak la Kan...tapi alhamdulillah jumpa jugak even sesat...nasib baik tny abang yang jual nasi dekat sebelah Tabung Haji Kelana Jaya.....so...kami sampai sana pukul 9.30 am...sbb 1st time...tny la org kn mcm ne procedure Kan....

Actually korang kene prepared photostate ic, and gambar pasport...terkini tau...yang background pitih...bg yg tak de don't worry sbb kt sebelah office 2 ad kedai Gmbr ekspress punyer....Bayar 10 hengget jer...photostats ic free....bila dh complete bru Boleh beratur amik nombor giliran...

Time Aku pergi tadi...bukan main ramai lg orang...tp yang frustnye...bila dh nk smpi giliran Aku...no giliran dah habis....perghhh...beratur 30 minit, Xdpt nombor.....

So, Demi nak hari ni jugak...'kitaorang pecut p Putrajaya....tapi yang penting mesti sesat...'ha hahahaa..'..dah elok2 smapi...yang dkt kementerian dalam negeri....dieorang tak accept pulak...(presint 2)...then pecut pulak p presint 15 yang betul2 tmpt buat pasport....sampai sana, Bayar parking 2 hengget, nombor pulak habis.......so how?? Jauh tau.....tapi nk buat macam mana accept Je la.......'


To be continued

No comments:

Post a Comment