Wednesday, July 1, 2015

MEDICAL CARD?? PENTING KE TIDAK

Assalamualaikum,

Tiba-tiba tergerak hati nak update pasal ni. bukan kerana aku seorang agen yang hanya nak melariskan jualan tetapi atas dasar kemanusiaan.

Di imbas kembali kes 2 tahun lepas di mana arwah sahabatku (baru je meninggal 2 bulan lepas akibat sesak nafas) kemalangan tapi bukan teruk sangat pun..luka dekat kaki dan lutut,sebaik sahaja kami balik berbuka puasa..

nak di jadikan cerita, arwah ni ada beli medical card. masa ambulan sampai , pihak ambulan ni nak hantar arwah pergi PPUM tapi arwah mati-mati tak nak..dia nk juga masuk KPJ. last2 dapat juga masuk KPJ dekat Damansara ni je.

masa masuk harus lah bayar deposit ( ada certain private hospital dia xperlu bayar deposit).
Kene tahan dekat ward dari pukul 12.00 am sampai 2.00 ptg baru keluar,
syarat untuk claim medical card ni wajib warded melebihi 6 jam.

apa yaang aku terkejut..bil hospital untuk 1 malam je...RM 5k ++ weii..
mahalnya..tu pun 2 taun lepas..before gst. hanya cedera ringan.
tapi boleh tak korang bayangkan kalau sekarang? harus 7-8k kot.

nasib baik arwah ni ada medical card. boleh la cover dia

actually lama juga la aku survey nak beli medical card ni..last2 taun ni baru jumpa.
alhamdulillah sekarang aku ada medical card dan tak perlu risau sekiranya berlaku apa-apa yang tidak diingi.

so dekat sini aku nak cakap, golongan-golongan muda khususnya yang naik motor pergi kerja WAJIB ada medical card. bukan apa..sebab malang tak berbau. setahun pun tak sampai RM 1000

tak akan xboleh bawak keluar sikit..dalam Rm 70 @ 80 sebulan untuk perlindungan kan?
nanti kalau masuk hospital tak perlu lah berhimpit-himpit dekat hospital kerajaan. lepas tu...kalau MC di bayar tau...bukan free.

setahun cover RM 100 000 seumur hidup RM 400 000. tak logik la kan kalau setahun dapat habiskan 100k untuk hospital je..kecuali dah di diagnos sakit kritikal.

kalau dah tergerak hati. boleh contact aku  013-9147413 free sesi basuh otak tau. 
semua barangan naik tau sekarang..sama juga kos perubatan.
Beringat sebelum kene..kalau dah kene..,menyesal pun tak guna.

alhamdulillah..ni bulan ke 3 aku ada medical card.

#013-9141413
#batu caves
#gombak
#selayang
#wangsa maju
#setapak
#damansara
#kota damansara
#sungai Buluh
# kepong
# saya agen etiqa




No comments:

Post a Comment